"آفرینش:جهان مادی،مغز معنوی" در گالری احسان

نمایشگاه انفرادی نقاشی سید مهراد سید اخوان با عنوان"آفرینش:جهان مادی،مغز معنوی" از روز جمعه در گالری احسان گشایش خواهد یافت.

آثار این هنرمند در سبک سورئال و با تکنیک رنگ روغن روی گچ خلق شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

از کودکی مغزهای ما به شکلی که برایمان تعریف می کنندشکل می گیرد در حالی که آفرینش قدمتی طولانی دارد هر انسانی در طول حیات کوتاه خودافکاری پیرامون آفرینش و دید به زندگی و مرگ و پس از آن را در مغزش ایجاد می کند وتغییر می دهد و یا حتی بدون فکر به این مسائل سیر طبیعی را طی می کند بسته به موقعیت مکانی و زمانی انسان هاهمواره متولد می شوند افکارشان شکل می گیرد عقاید و قوانین وضع می شوند و در سیر تکاملی آفرینش تاثیر داشته و تغییرایجاد می کنند زیبایی هستی و مرموز بودن نیستی فکر انسان ها را درگیر می کند و هرکدام تعریف هایی را برای ارضا شدن افکار خود و دیگران چه درست و چه غلط ایجاد میکنند و پیروان خود را افزایش می دهند که به این تصویر های ذهنی از عالم مادی ومعنا چاشنی از احساسات نیز از طریق قلب هر کدام از انسان ها اضافه می شود و تمامیاین دوگانگی بین مغز و قلب باعث تصمیم هاو انتخابات هر کدام از ما در زندگی کوتاه مان می شود زندگی کوتاهی که در روندآفرینش حتی پس از ما تاثیر دارد مانند مغزی که در حال تکامل است و از سلول هایمغزی با طول عمر کم شکل می گیرد. و در نهایت کلمه ای ناشناخته به نام روح که انرژیتمامی این اتفاقات است و رابط بین عالم هستی و نیستی در نمایش آثارم سعی بر آن است یکسری از همیناتفاقات اعم از هستی، نیستی، احساسات، تفکرات را به تصویر بکشم تا بر روند روح وآفرینش تاثیر بگذارم.

سید مهراد سید اخوان متولد هجدهم فروردین سال 69 است و از اغاز گرایش خود به رشته هنر میگوید:

از زمانی که حافظه دارم در پی نقاشی و مجسمه سازی وغرق در دنیای خودم بودم در خانواده الگوی هنری نداشتم اما در مدارس بیشترین استفاده را از دبیرهای هنریم میبردم و نمایشگاه های خوبی هم در مدارسم داشتم اماخوب چون از شاگردان ممتاز مدرسه بودم به سمت ادامه تحصیل در رشته فنی مهندس گرایش متالورژی سوق داده شدم.

تا اینکه در این مسیر از طریق مادر هنریم ژیلا جان عزیزم این حس هنری و خود باوری دوباره در من شکل گرفت تا به نحوی جدی تر به هنر نگاه کنم در کنار تحصیلاتم در ادامه برای ارضای علائق کارهای بسیاری را تجربه کردم از کار در رشته خودم گرفته تا کار در رستوران ها و .... در تمام این سال ها تجارب زیادی بدست آوردم اما هیچ یک مثل هنر من را راضی نمی کند . هنر من را از تمام این دنیاجدا و غرق در افکارم می کند چه از نوع نقاشی چه عکاسی و ....

و اکنون در سال ۹۶ دانشجو رشته کارشناسی ارشد متالورژی از واحد جنوب هستم و همزمان مدرک دوره رشته مدیریت خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده ام و چند سالی است در پروژه جمع آوری موسیقی ایران به همراه دوست عزیزم رضا افتخاری شریک هستم .

امیدوارم نمایشگاه امسال به عنوان شروع زمینه هنری و اتفاقات خوب برای من باشد و در سال های بعد به پیشرفت در این زمینه مورد علاقه ام و سایر زمینه های زندگیم برسم.

این نمایشگاه تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان میتوانند به آدرس نیاوران-اقدسیه-بلوار آجودانیه-خیابان 14شرقی-پلاک22
مراجعه نمایند.

logo-samandehi